Dimensiunea operațiunii
Large
Domeniu
Servicii de asistență socială
Obiective
Să găsească donatori
Să implice publicul
Să își promoveze cauza
Sursa fotografiilor
Oferite de Direct Relief
Provocarea
Timp de câțiva ani consecutivi, revista Forbes a desemnat Direct Relief ca fiind una dintre puținele organizații cu un nivel de eficiență de 100% în strângerea de fonduri. Direct Relief se străduiește să fie eficientă în operațiunile pe care le desfășoară, dar se confruntă cu o provocare binecunoscută multor organizații nonprofit. Cum află oamenii despre această organizație? Ca organizație non-guvernamentală care se bazează în totalitate pe contribuțiile caritabile private, cum poate să realizeze o creștere a donațiilor folosind resurse limitate? Cum poate reuși cheltuind doar o mică parte din cât cheltuie alte entități?
Povestea
Pentru Direct Relief, răspunsul la aceste întrebări și la multe altele este programul Google pentru organizații nonprofit, prin setul complet de instrumente Google oferite.
Organizația își bazează marketingul prin intermediul motoarelor de căutare pe Ad Grants, iar pentru înțelegerea donatorilor și urmărirea modului în care aceștia interacționează cu site-ul folosește Google Analytics. Oamenii pot localiza vizual acțiunile globale desfășurate de Direct Relief pe site-ul organizației, folosind Google Maps. Impactul emoțional și educativ al materialelor video de pe canalul YouTube de marcă al organizației subliniază latura profund umană a mesajului și sporește gradul de cunoaștere mărcii.
„Până la 1 ianuarie, adică la finalul sezonului de donații la sfârșit de an, rezultatele indicau o creștere cu 44% față de anul precedent în privința numărului de donații online și o creștere cu 40% a sumei totale obținute din donații online.”
Impactul
În primii trei ani ca beneficiar al unui grant Google, începând cu 2003, Direct Relief a înregistrat o creștere impresionantă, cu 6.000% a numărului de vizitatori ai site-ului. Însă Google a intuit un potențial și mai mare și a colaborat îndeaproape cu Direct Relief pentru a optimiza și mai mult performanța online.
Planul de marketing revizuit a fost alcătuit din opt categorii de campanii bazate pe căutare plătită și remarketing și din aproximativ 150 de anunțuri text nou create, lansate în prima săptămână a lunii decembrie. Până la 1 ianuarie, adică la finalul sezonului de donații la sfârșit de an, rezultatele indicau o creștere cu 44% față de anul precedent în privința numărului de donații online și o creștere cu 40% a sumei totale obținute din donații online.
Per total, traficul pe site a crescut cu 84%. Anunțurile de remarketing au determinat o creștere cu 2% a conversiilor. Termenii de căutare de brand plătită (aceia care reprezintă o variație pornind de la „Direct Relief”) au adus o rată de conversie de 26%.
Evoluând, Direct Relief dorește să continue să își perfecționeze campania Ad Grants, dar și să își implice mai mult publicul prin intermediul unor relatări informative și convingătoare pe YouTube.