Dimensiunea operațiunii
Medium
Domeniu
Artă, cultură și discipline umaniste
Obiective
Atrageți abonați
Permiterea accesului la informații
Să atragă trafic pe site
Să comunice și să colaboreze eficient
Să genereze conținut YouTube
Să implice publicul
Să măsoare eficiența site-ului
Să sporească numărul de persoane interesate
Să stocheze și să organizeze materialele în cloud
Să își extindă acoperirea
Să își promoveze cauza
Sursa fotografiilor
Muzeul Van Gogh: fotografie de Jan Kees Steenman
Provocarea
În urmă cu zece ani, Muzeul Van Gogh a angajat primul administrator pentru conținut media digital. Astăzi, departamentul de comunicare digitală este format din șase persoane. Scopul său este să intre în legătură cu un public internațional, să vândă bilete pentru muzeu, să crească gradul de conștientizare față de evenimentele speciale și să ofere informații despre viața și arta lui Vincent van Gogh. O echipă mai mare presupune și provocări pentru o colaborare eficientă, dar oferă și mai multe resurse pentru abordarea unor oportunități mai mari. Un astfel de exemplu este să popularizeze Colecția Mesdag, un muzeu din Haga administrat de Muzeul Van Gogh. Colecția Mesdag este mai puțin cunoscută decât Muzeul Van Gogh și nu are încă un nume de marcă și o vizibilitate consacrate. Pentru a crește gradul de conștientizare și numărul de vizitatori, departamentul digital a recurs la instrumentele Google.
Povestea
Deschis în 1973, Muzeul Van Gogh din Amsterdam face accesibile viața și opera lui Vincent van Gogh, dar și arta din epoca lui, ca să le ofere inspirație și să le îmbogățească viața spirituală cât mai multor oameni . Colecția muzeului este cea mai mare colecție din lume cu picturi și desene ale lui Van Gogh. În 2016, muzeul avea 2,1 milioane de vizitatori și a fost al doilea cel mai vizitat muzeu din Olanda. În paralel, Colecția Mesdag din Haga este un muzeu creat de artistul și colecționarul Hendrik Willem Mesdag și de soția acestuia, Sientje Mesdag, fiind acum administrat de Muzeul Van Gogh. Muzeul (fostă reședință a lui Hendrik și Sientje Mesdag) expune colecția de artă a familiei Mesdag: picturi ale artiștilor care au aparținut Școlii franceze de la Barbizon și Școlii olandeze de la Haga.
Muzeul folosește Google Workspace pentru organizații nonprofit pentru a colabora eficient la nivel intern și cu alte muzee. Folosește Google Meet pentru consultări atunci când este greu de organizat o întâlnire în persoană. Colaborarea și trimiterea fișierelor sunt mai ușoare cu Documente Google și Google Drive. Nu este nevoie de documente blocate sau de versiuni locale cu Documente Google. Toată lumea poate să vizualizeze și să editeze simultan un document. Pentru gestionarea activelor, Muzeul Van Gogh se bazează în principal pe Google Drive.
Ad Grants este folosit pentru a crește gradul de conștientizare nu numai pentru Muzeul Van Gogh, ci și pentru Colecția Mesdag. Ad Grants a creat anunțuri text direcționate în funcție de locație, contribuind la promovarea Muzeului Van Gogh și stimulând vânzările de bilete. Echipa de comunicare digitală a configurat Google Analytics pentru a măsura impactul direct al anunțurilor asupra vânzărilor de bilete și a aflat că Ad Grants contribuie la 15 % din vânzările totale de bilete pentru Muzeul Van Gogh și atrage 40 % din traficul total către site.
„Google pentru organizații nonprofit ne ajută să facem arta lui Vincent van Gogh accesibilă pentru mai mulți oameni ca niciodată. În plus, instrumentele pentru publicarea, distribuirea și promovarea conținutului și urmărirea rezultatelor contribuie la misiunea muzeului.”
Edith Schreurs, Muzeul Van Gogh
Impactul
Datorită Ad Grants, traficul către site-ul Colecției Mesdag s-a dublat. De fapt, Google Ads atrage 44 % din tot traficul către site-ul Colecției Mesdag și reprezintă principala sursă de trafic în general. Pentru Muzeul Van Gogh, căutarea organică Google reprezintă principala sursă de trafic, generând 39 % din acesta. Folosirea programului Google pentru organizații nonprofit a avut un impact uriaș asupra organizației și comunității noastre.
Mai mult, orele de deschidere ale muzeului variază în funcție de sezon, echipa digitală păstrând actualizată și pagina Google Business Profile pentru a oferi în rezultatele căutării programul de lucru corect, astfel încât oamenii să își planifice cu ușurință vizita. În plus, echipa departamentului de conținut media digital a descoperit valoarea pe care Google Analytics o aduce și verifică zilnic contul Google Analytics pentru a înțelege comportamentul utilizatorilor de pe site și de unde provin aceștia. Canalul YouTube a crescut la peste 4.039 de abonați, iar Muzeul Van Gogh creează conținut YouTube original, precum videoclipul recomandat „Meet Vincent” (care are deja 27.156 de vizionări) și trailere despre expoziții pentru a continua misiunea de a oferi informații despre Vincent van Gogh.
Mulți oameni sunt curioși despre diferite aspecte ale artei și vieții lui Vincent van Gogh. Operele lui de artă sunt atrăgătoare vizual și este important ca muzeul să ofere o gamă adecvată de videoclipuri de calitate despre Vincent van Gogh (educaționale, teme de cercetare, trailere pentru expoziții etc.). Pe măsură ce conținutul video devine din ce în ce mai important, echipa de comunicare digitală a investit resurse pentru a crea conținut video de calitate pe care să îl afișeze spectatorilor din întreaga lume. Producția video a muzeului este rezultatul unei colaborări între diferite departamente (comunicare digitală, educație și interpretare, marketing) pentru a crea un echilibru între conținutul în profunzime și îndemnurile semnificative. În ultimii ani, YouTube a devenit un motor de căutare important, iar muzeul acordă atenție optimizării videoclipurilor pentru motorul de căutare și asigură încorporarea acestora pe diverse platforme, cum ar fi site-ul propriu.